تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11 ميعاد تحديثات تلفونات اوبو
تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11 ميعاد تحديثات تلفونات اوبو

قريب جدا هيوصل تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11 ميعاد تحديثات تلفونات اوبو والكل مترقب هذا الحديث العملاق ومحبي تلفونات اوبو الشركه الصينية لتصنيع الهواتف "الله يخرب بيتهم بهدلو العالم بفيرس كورنا سبنا منهم ونخش في موضوعنا".

قريب اوي اوبو الشركه الصينية هتتوفر تحديث اوبو لنظامoppo coloros 11  يمشي مع android 11 اللي ميعرفش كلراو اس هو نظام او جهة تشغيل أختصت بها اوبو لنفسها وده كله طبعا هيتشغل برعايه العملاق اندرويد بجميع اصدراته وكمان نتكلم عن العملاق اندرويد.

 تقريبا احتل كل التلفونات مفيش تلفون بالعالم الا وفيه هذا النظام  اندرويد anroid الا بقا والمعلم الكبير ايفون "iPhone" محدش يقدر يقف قصاده معلم قاعد ومتربع علي عرش الانظمة ملوش دعوه بحد ماشي بمثل يا نحله لا ترقصني ولا اكل من عسلك لانه واثق جدا في نفسه "iPhone" وهيوصل تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11 في اخر السنه 2020 وكلنا منتظرين. 
 


هنتكلم بقا علي البشوات اللي قاعدين يطور في النظام ودي تقريبا كده ناس محترمة شايفه العالم كله بنظرة خاصة وبينزلو بأحلي تحديثات تتناسب مع العصر والتطور  التكنلوجي اللي احنا فيه وكمان بيوكبو العصر في 2019 اوبو الشركه الصينيه عملت حاجه كويسه دعمت تلفونين الي اصدار اندرويد 10 وده كان يعتبر اصدار تجريبي.

أول من حصل علي هذا التحديث كان Oppo Reno وoppo Realme وبعد كده خد عند كل تلفونات اوبو بقا عندهم اندرويد 10 وكلراو اس 7 حتي انتهت اوبو من جميع تحديثات تلفوتها مش هنقول الاغلب معظم تلفونات اوبو.

اندرويد android 11

في واحد كده في الشركات ديما بيسرب اخبار لتشوقنا احنا، ماشين علي مبداء شوق ولا تدوق
عشان نفضل مستنين تحديث اندرويد android 11 وقال ان في اصدار من التحديث ده تجريبي قد بدأو فيه وفي تلفونات نزلت بالتحديث ده وهما Oppo Find X2 ،و Find X2 Pro وغالباً قريب اوي هنشوف التحديث ده كل التلفونات اللي وصلها من قبل كده android 10 ويمتاز اندرويد android 11 بخواص عديده ومميزات افضل.

ميعاد تحديثات تلفونات اوبو

في االواقع ان تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11 غالبا ان بعض التلفونات هيوصلها التحديث في الربع الاخير او اخر تلات شهور في سنهة 2020 ويعتبر انه نظام مستقر وليس تجربي وباقي الاجهزه هتحصل علي التحديث في الربع الاول سنة 2021 يحيا ويحيكم ربنا ان مخلصتش علينا الموجة التانية بتاعت فيرس كورونا.


 تعالي بقا نشوف اللي الشركة الصينية قالت ايه عن العملاق Find X2 Pro ،و Find X2 ان هيكون ليهم الحظ الكبير في حصولهم علي التحديث بعد ما صرحو باسبوعين والغريب انا محيرنا انا شخصيا ليه نزل ب وجة التشغيل كلر  او اس 7 مش فاهم ليه منزلش coloros 11 عالم صنين صحيح.
 
 وللأسف يا جماعة اوبو متأخره اوي في تحديثات وجهاتها لoppo color وكمان لنظام اندرويد 11 ويارب نكون قدرنا بجد نوصل ليكم المعلومة وهقولكم علي التلفونات اللي حصلت وهتحصل  علي تحديث تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11
 
 
 اولاتلفونات اوبو اللي حصلت تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11 لحد دلوقتي .
 
جوال Oppo Find X2 وصلة تحديث تجريبي  إصدار ColorOS 7.2 وده مزعلني جدا 
جوال Oppo Find X2 Pro تحديث تجريبي  إصدار ColorOS 7.2 ده عملاق منك لله ياصين
جوال Oppo ACE 2  تحديث تجريبي  عدد محدود 500 مستخدم فقط مش عارف ليه بينقطونا
جوال Oppo Ace 2 EVA Limited Edition تحديث تجريبي علي بركة الله
جوال Oppo Reno 3 تحديث تجريبي علي قدة 
جوال Oppo Reno 3 Pro تحديث تجريبي يستهل
جوال Reno 4 Pro تحديث تجريبي شرحة 

هنروح بقا كفايه كده قولنا قائمه حصلت علي التحديث نروح بقا للناس الغلابه اللي لسه مش وصل ليها التحديث في منهم هيوصل ليهم التحديث في اخر تلات اشهر في 2020 ووناس تانيه هيوصلها علي الربع الاول او تلات شهور في سنة 2021 وممكن الربع التاني او التالت كمان واليكم الاجهزه

 جوال Oppo Find X2
جوال Oppo Find X2 Pro
جوال Oppo Reno
جوال Oppo Reno 2F
جوال Oppo Reno 2
جوال Oppo Reno 3
 جوال Oppo Reno Ace
جوال Oppo Reno Ace 2
جميع إصدارات Oppo F11
جوال Oppo F15
جوال Oppo A9 2019, 2020
جوال Oppo A9x
جوال Oppo K3
جوال Oppo K5
جوال Oppo A11

هناك العديد من هواتف أوبو التي تم إطلاقها بنظام تشغيل اندرويد 8.0 من الصندوق، والتي كانت داعمة أيضًا لتحديث اندرويد 10. لذلك، نعم الشركة الصينية تدعم كافة هواتفها بإصدارين من تحديثات نظام التشغيل الرئيسية مثل معظم الشركات الأخرى. أما عن قرارات أوبو عن من سيتلقى تحديث النظام القادم من عدمه، فهو شئء غير واضح. ولكن مع ذلك، نحن نظن أن القائمة القادمة هواتف أوبو "على الأرجح" ستكون داعمة لنظام اندرويد 11 القادم والذي غالبًا ما سيبدأ في الوصول للمستخدمين في بداية 2021.

تحديث اوبو oppo coloros 11 و اندرويد android 11

جوال Oppo Find X2
جوال Oppo Find X2 Pro
جوال Oppo Reno
جوال Oppo Reno 2F
جوال Oppo Reno 2
جوال Oppo Reno 3
 جوال Oppo Reno Ace
جوال Oppo Reno Ace 2
جميع إصدارات Oppo F11
جوال Oppo F15
جوال Oppo A9 2019, 2020
جوال Oppo A9x
جوال Oppo K3
جوال Oppo K5
جوال Oppo A11
 حبيابنا اللي مشفوش تلفوناتهم في القائمه محدش يقلق هيوصلك تحديث الصينين ناس محترمه وهينزلو ليك بالتحديث بس يرحمونا وبلاش يكلو اللي بيكلوه